Echte mensen
Soms voelen ze bijna de opluchting aan de andere kant van de lijn; een echt mens! Lisabel en Marcelle lachen. “Telefoontjes over de huishouding, een aanvraag voor zorg, iemand die lid wil worden van ledenservice Thuizz of een afspraak wil met een dienstverlener zoals de pedicure; we krijgen de meest uiteenlopende vragen.
We kennen de organisatie goed en kunnen mensen vaak direct doorverwijzen. Als dat niet lukt, denken we graag mee. Vervoer naar het ziekenhuis is iets wat mensen zelf moeten regelen. Dan zoeken we mee naar andere mogelijkheden: ‘Is AutoMaatje van ANWB een idee?!’” Ook door eigen Carinova collega’s worden ze regelmatig gebeld en gemaild over de meest uiteenlopende vragen. “Zoals vragen over inkoop van materialen, uniformjasjes, de dienstauto’s en dienstfietsen. Ook doen we hiervan de administratie. We zijn de spil van de organisatie; als je iets niet weet, vraag het de klantenservice!”
Klantvragen tijdens winterperiode
In de wintermaanden zien Lisabel en Marcelle meer vraag naar zaken als personenalarmering. “Buiten wordt het donkerder. Vooral mensen die alleen en zelfstandig wonen, vinden het vaak een prettig gevoel als ze makkelijk zorg kunnen bereiken. Ook komen er meer verzoeken vanuit de woonzorglocaties binnen voor de rolstoelbus van Carinova waarvan wij het agendabeheer doen; voor uitjes naar de kerstmarkt bij het tuincentrum of naar de lichtjesroute in Deventer. Ook wordt meer gebeld over zorg die nodig is tijdens de feestdagen op een logeeradres of die tijdelijk vervalt, omdat familie het zelf kan overnemen.”
Stralen als kerstelfjes
Voor hun team is de decembermaand ook reden om de werkplek flink feestelijk te maken. “Langs het raam hangen lampjes, overal staan kerstboompjes en er hangen guirlandes aan de wanden. Aan de deur hangt een kerstman met een bel in zijn baard; wie binnenkomt, kondigt zich aan met een kerstklingel!” Toen na corona weer een kerstborrel voor het personeel werd georganiseerd, droeg het team niet de gekke kersttrui die als dresscode op de uitnodiging stond. “Wij waren gekleed in groene elfenpakjes. Elk jaar kiezen we een thema. Zo gingen we al verkleed als engeltje en cadeautje. Hoe we dit jaar op 18 december verschijnen, is nog geheim!”
Een hecht team
Iedereen in het team is anders. Precies die verschillen zorgen volgens Lisabel en Marcelle dat het zo goed werkt. “We zijn er voor elkaar én voor de klanten. We werken op wisselende dagen, niemand heeft een vast rooster. Elke dag is er een andere vibe en dynamiek. We hebben veel steun aan en plezier met elkaar wat zorgt dat we goed kunnen samenwerken en de mensen die bellen verder kunnen helpen.”
De klantenservice is te bereiken via 0900 86 62.