Carinova wéér hoge cliëntwaardering!

03 Juli 2015

Cliënten die wijkverpleegkundige thuiszorg van Carinova ontvangen hebben opnieuw een zeer hoge tevredenheidwaardering gegeven aan Carinova.

Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek door onderzoeksbureau Facit.
Carinova blijft daarmee tot de landelijke groep instellingen behoren die koploper zijn met onder andere de cliënttevredenheid. De waardering van cliënten voor de zorgverleners is gemiddeld: 8,5. De waardering van cliënten voor Carinova als zorgorganisatie is: 8,7.

Cliënten blijven in het algemeen en in grote meerderheid goed tot zeer goed tevreden over de verleende zorg, de ervaren bejegening, de kwaliteit van de medewerkers, de informatie die ze ontvangen en de ervaren inspraak. Met betrekking tot diverse indicatoren blijken tussen de 83%-98% van de cliënten tevreden en dat zijn, landelijk gezien, hoge percentages!

Carinova ziet in de resultaten een bevestiging dat de invulling van het motto ‘Vertrouwd dichtbij’ tot tevredenheid leidt. Cliënten hebben zoveel mogelijk de regie in eigen hand. Uitgangspunt is dat cliënten zoveel mogelijk hun eigen keuzes kunnen maken waarbij hun wensen en behoeften centraal staan. Het management is trots op de resultaten en heeft de medewerkers gecomplimenteerd met deze herhaalde hoge waardering voor kwaliteit en hun inzet.

Op basis van een analyse zal Carinova de resultaten met de Cliëntenraad verder bespreken en vaststellen met betrekking tot welke aspecten nog verbeterbeleid ingezet kan worden. Daarmee hoopt Carinova de reacties van de cliënten recht te doen en hun algemene tevredenheid te behouden en – waar mogelijk- nog verder te versterken!